SAHABAT IKLAN SELAMBE
.

.

Thursday, January 23, 2014

Rahsia Menggandakan Hasil Jualan di Internet

Nama: mohd khairul
Email: ayob2345@yahoo.com.my
Website:
Tajuk: Rahsia Menggandakan Hasil Jualan di Internet
Iklan: Apakah rahsia itu? Ia adalah menyediakan kemudahan untuk pelanggan membayar melalui kad kredit!

Artikel ini adalah untuk usahawan internet samada yang menumpu kepada pasaran tempatan ataupun antarabangsa. Tidak kisah apakah target pasaran anda, adalah menjadi satu perkara WAJIB untuk anda menerima pembayaran melalui cara kad kredit atau kad debit daripada pelanggan anda.

Tanggapan sesetengah orang terutama usahawan internet bahawa tidak perlu meletakkan cara pembayaran kad kredit di laman web mereka yang mensasarkan pelanggan tempatan adalah satu pendapat yang lemah. Ini kerana kini sudah ramai orang yang tahu akan kemudahan penggunaan kad kredit, malah kini sudah ramai yang berminat untuk mendapatkan kad debit (alternatif kepada kad kredit).

Selain itu, kesedaran pembelian secara online sudah mula bekembang di Malaysia selari dengan perkembangan bidang perniagaan internet di negara ini.

Mengikut satu kajian, sebanyak 85% pembayaran yang dilakukan untuk membeli sesuatu di internet adalah melalui kad kredit. Jelas, ramai yang menjadikan kad kredit/kad debit sebagai satu cara pembayaran di internet. Maka, sudah tentu amat wajar untuk anda meletakkan pilihan pembayaran secara kad kredit di laman web jualan anda untuk pembeli produk anda.

Namun, persoalan yang selalu bermain di fikiran usahawan internet atau masalah yang selalu dihadapi adalah apa dan bagaimana. Di dalam artikel ini, saya akan menyentuh secara ringkas mengenai bagaimana anda sebagai usahawan internet boleh menerima bayaran melalui kad kredit pelanggan anda.

Secara asas, apabila pelanggan anda ingin membeli menggunakan kad kredit atau kad debit, mereka akan memilih menu atau link yang disediakan di laman web jualan untuk proses kemasukan maklumat kad kredit. Antara maklumat asas yang pembeli perlu masukkan adalah nama, no kad kredit, 3 digit rahsia kad kredit, alamat dan lain-lain, bergantung kepada pihak penyedia pembayaran kad kredit.

Untuk menerima pembayaran melalui kad kredit, anda perlu mempunyai akaun merchant bank samada di bank tempatan mahupun yang luar negara. Namun, untuk mendapatkannya terdapat beberapa syarat ketat dan polisi yang kebanyakan orang tidak mampu untuk memenuhi.

Walaupun begitu, terdapat beberapa pihak di peringkat international seperti worldpay.com menyediakan khidmat akaun merchant ini, tetapi dengan bayaran permulaan RM2000 untuk sekali bayar.

Jangan risau, saya tahu anda tidak mampu untuk membayar jumlah besar itu bukan? Bahkan saya pun tidak menggunakannya. Terdapat yang lebih murah daripada itu seperti 2checkout.com, yang mana bayaran permulaan adalah dalam $49 USD iaitu sekitar RM182.00.

Jika anda tidak mampu, usah kecewa kerana terdapat yang percuma untuk anda miliki dan yang percuma ini diiktiraf ramai, iaitu PayPal.Com. Untuk mendaftar atau memiliki akaun Paypal, anda tidak perlu bayar apa-apa, cuma anda akan dicaj untuk setiap transaksi yang anda terima daripada hasil jualan yang berjaya dilakukan melalui perkhidmatan mereka.

Jika anda belum memiliki akaun Paypal, ebook panduan di sini boleh membantu anda memahami lebih lanjut mengenai Paypal:

http://goo.gl/gmw16R

Bertindak sekarang untuk menggandakan hasil jualan perniagaan anda di Internet!
Ip Pengirim: 124.13.38.230

No comments:

Post a Comment


WEBSITE IKLAN PERCUMA


.
BANNER SAHABAT